onsdag 15 oktober 2008

Inledning & ändrade planer

Hej hopp i lingonskogen!

Meningen med denna blogg var att jag skulle lista de femton bästa låtarna. Efter att ha försökt, gav jag upp. Det går bara inte. Jag blandar ogärna gammal musik med nutida musik. Det är två helt olika grejer enligt mig.

Det jag istället kommer att göra är att välja femton låtar jag tycker om. Jag har valt ut dem genom att gå igenom mitt musikbibliotek, och ta det jag tycker är bättre än normalt.

Ifall jag hade skrivit en lista på de femton bästa låtarna hade dem kanske bestått av låtarna jag valt nu. Men det är något jag låter vara osagt.

Ett inlägg kommer alltså bestå av en låt. I ett inlägg berättar jag fakta om låten jag valt, och bandet som gjort låten. Jag skriver också personliga åsikter och analyserar låt som band. Sammanlagt kommer bloggen bestå av sexton inlägg (inklusive detta).


//Ralph

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nice :)
Blir kul att se vad det blir för låtar.

Anonym sa...

>Låter som en bra tanke att göra kategori för varje område, självfallet tycker jag personligen att det inte spelar någe större roll ifall man skulle blanda eller inte. >Jag själv är en som gillar musik inom hela registret nytt/gammalt.. >Fast det är alltid kul att läsa andras åsikter och synpunkter, kanske till och med så att man själv hittar något helt nytt att lyssna på genom er!

Lycka till!
Kollar in igen något mer senare framöver..

/xxx

Ralph sa...

@Drencrom, kul att du gillar det. :)


@Anonym, absolut! Det gäller att respektera andras åsikter och ta in dem och sen tänka efter själv. Och det du säger med att man kanske lär sig något nytt att lyssna på stämmer helt och hållet!

Kul att ni gillar idén. Desto postivare feedback, ju större engagemang från mig. Och ju större engagemang, kanske bättre betyg från skolan. ;)

Det kan hända att jag uppdaterar sällan, kanske 1-2 ggr i månaden, men vi får se. Ska försöka skriva publicera ett inlägg innan måndagen som kommer. Och det är ändå roligt att skriva, så vi får se. Kan ju bli superaktiv också.

Anonym sa...

GUES WHO-O-O-O?

RALPH ÄR BÄST... LALALALA...!

Anonym sa...

BÄST!

Anonym sa...

BÄÄÄST!